خبر شماره 1

Admin@Cms
29 بهمن, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

مکانیزم عجیب فلش‌ دیسک جدید Ovrdrive برای حفاظت از داده‌ها

فلش‌ دیسک Ovrdrive ابزار ذخیره‌سازی با سخت‌افزار منبع‌باز و قابلیت‌های امنیتی منحصر‌به‌فرد است که برای حفاظت از اطلاعات در‌برابر استفاده نادرست و خطرات امنیتی طراحی شده است.

به‌گزارش حافظه طلایی تهران، اگر به‌هیچ‌وجه نمی‌خواهید کسی به اطلاعاتتان دست پیدا کند، بهترین راه برای جلوگیری از سرقت اطلاعات، نابود‌کردن آن‌هاست.

تابه‌حال، بنا به دلایلی خرید وسیله ذخیره‌سازی اطلاعات که در‌صورت سوء‌استفاده خود را منفجر کند، دشوار بوده است.

باوجوداین، حالا با ظهور Ovrdrive این مشکل حل شده است. Ovrdrive از مکانیزم خودانفجاری برخوردار است که درصورت تشخیص تلاش برای نفوذ یا سرقت، اطلاعات ذخیره‌شده را به‌طور کامل پاک و از دسترسی غیرمجاز جلوگیری می‌کند.

در حالت عادی، Ovrdrive مانند فلش‌ دیسک‌های عادی به‌نظر می‌رسد. دسترسی به اطلاعات ذخیره‌شده فقط با انجام توالی خاصی امکان‌پذیر است. طراحی سخت‌افزاری Ovrdrive شفاف است و کد آن برای بررسی و تأیید متخصصان امنیت سایبری در‌دسترس عموم قرار دارد. این وسیله‌ عجیب عمدتاً برای روزنامه‌نگاران فعال در محیط‌های پرخطر و متخصصان امنیت سایبری و علاقه‌مندان به سخت‌افزار متن‌باز طراحی شده است.

خود دستگاه هیچ‌گونه روش رمزگذاری ندارد تا کاربران بتوانند آن را به کشورهایی ببرند که استفاده از فلش‌ دیسک‌های رمزگذاری‌شده ممنوع است. بااین‌حال، این به‌معنای محافظت‌نشدن نیست؛ زیرا مکانیزم خودانفجاری درون آن تعبیه شده است که در‌صورت استفاده نادرست فعال می‌شود.

ازنظر منطقی و قانونی، ارسال فلش‌ دیسک‌هایی با مواد منفجره‌ ریز درون آن‌ها اصلاً ایده‌ جالبی نیست. به‌همین‌دلیل، این فلش‌ دیسک سیستمی دارد که باید به‌صورت دستی فعال کنید. پس از فعال‌سازی، اگر دستگاه تشخیص دهد که سه بار متوالی به‌سرعت وصل نشده است، با افزایش دمای داخلی خود تا ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد اقدام به خودحفاظتی می‌کند. این گرما به‌تنهایی برای نابودی اطلاعات کافی نیست؛ اما می‌تواند کاتالیزوری را فعال کند که خودتان درون فلش‌ دیسک قرار می‌دهید.

اگر نگران انفجار فلش‌دیسک به‌دلیل وصل‌نشدن صحیح آن هستید، می‌توانید از روش حفاظت پیش‌فرض آن استفاده کنید. در این حالت، اگر کسی نتواند «دست‌دادن مخفی» را انجام دهد، پارتیشن اطلاعات پنهان‌ می‌شود و فلش‌ دیسک خالی به‌نظر می‌رسد. برای نمایش دوباره اطلاعات، باید سه بار به‌سرعت آن را وصل کنید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.